Verslag Blauw Wit A - KCOV A : 21 - 14 (11-9)
A: Jan (2), Thomas (3), Karo (1+s), Winny (1)
V: Brent (2+s), Kobe (1+s), Kim (1), Imke (4)
Wissels : Nina (1), Domien (s), Janne, Nils
Scheidsrechter : Nico Van Pellecom

Na de niet zo leuke wedstrijd van vorige zondag werd Hoevenen vrijdagavond onze bondgenoot door onze rechtstreekse concurrent voor de titel, KCBJ, met een doelpuntje te verslaan. Dat betekende dat een puntje voldoende is om de titel te pakken. En waarom niet vandaag ? Daar kon je wel een paar redenen bij bedenken. Het vertrouwen na de prestatie van vorige week was geschokt en belangrijker nog : de afwezigheid van een paar sterkhouders bij de dames. De kwetsuur aan de duim hield Nina aan de kant en Yentl belde ziek af in de loop van de week. Frank zocht en vond twee vervangsters bij de gewestelijke ploegen : Winny en Kim. Waarvoor dank.

Met een half minuutje vertraging maak ik mijn opwachting langs de lijn om vast te stellen dat Blauw Wit al een doelpunt in het krijt staat. KCOV vergroot zijn voorsprong, via een strafworp tegen Imke en een schot tegen Jan. Misschien speelde de nieuwe vakopstelling een rol, want eenmaal de match vordert gaat het bij onze blauwwitjes vlotter en vlotter. Imke scoort op inloper het eerste doelpunt, gevolgd door een schot van Karo. KCOV is (ver)kwistig met de kansen, maar houdt met een inloper tegen Kim nog even de boot af. Zij neemt zelf weerwraak met een wegtrekker uit de korf, waarna een schot van Brent voor de gelijke stand zorgt, 4-4. De volgende 10 min. houden beide ploegen mekaar scorend in evenwicht. Karo zet haar ploeg op voorsprong van op de stip na een fout op Jan in de rebound. Twee stippen voor KCOV en de bezoekers staan voor. Kobe schiet de gelijkmaker binnen, waarna Jan met een wegtrekker terug de voorsprong op het bord brengt. Is KCOV te fel vertrokken ? Feit is dat er voor Blauw Wit meer ruimte komt in aanval, terwijl KCOV de kansen blijft missen. Karo mist een stip voor een fout op de inlopende Winny, maar in dezelfde aanval schiet Jan raak. Brent zet een stip om voor een fout op een inloper van Imke, 9-6. Terwijl de supporters de vingers kruisen voor de dubbele vakvoorsprong, komt die er niet. KCOV scoort telkens eerst en alhoewel Thomas uit schot en Imke uit vrijworp de voorsprong terug op 3 brengen hebben de bezoekers het laatste woord voor de rust.

En ook na de rust. De bezoekende dames doen zich opnieuw gelden en zetten via schot en inloper in de eerste 2 aanvallen de gelijke stand op het bord. Imke wreekt zich, maar na een schot tegen Thomas staan beide ploegen met een dozijn goals gelijk. Frank kan Nina niet meer op de bank houden. Ze staat letterlijk te springen om in te vallen, kwetsuur of niet. Ze vergeet zelfs even de oorbelletjes af te plakken. Na de inloper van Thomas vervangt ze de moegestreden Kim, die air time op de bank krijgt. Is de invalbeurt van Nina een impuls voor de hele ploeg ? In ieder geval wel op het scorebord. Met schoten van Thomas, Brent en Imke gaat het snel naar 16-12. De coach van KCOV probeert via een time out zijn ploeg terug op de rails te krijgen. Het missen van een strafworp helpt daarbij niet. Winny vergroot met een inloper de voorsprong. Ook de volgende strafworp van KCOV gaat naast, mag hernomen worden wegens te vroeg inkomen en zit dan wel. Na een strafworp voor een fout op een inloper van Nina, omgezet door Brent, is het liedje bij KCOV uit. Frank bemerkt dit en begint aan applauswissels, zodat iedereen kan meegenieten van de nieuwe titel. Zo krijgen Janne, Domien en Nils hun minuten tussen de lijnen.

Net voor affluiten legde Kobe van op de stip de eindstand vast. Linda en Sonja stonden toen al klaar met de champagne om de festiviteiten in gang te zetten. Vreugde en felicitaties alom om de tweede veldpromotie op rij te vieren. Na het dipje van vorige week, herpakte Blauw Wit zich fors en kon zo verdiend de titel binnenhalen. Met dank aan Kim en Winny voor hun voortreffelijk werk.
Volgende zondag wordt de thuiswedstrijd tegen Joki een galamatch, met daarna ruim tijd om het voorbije seizoen feestelijk af te sluiten. Denk er aan : start van de wedstrijd om 11u00. Alle supporters op post om mee te genieten.