Verslag : Spartacus/NDN - Blauw Wit A : 21 - 21 (12-16)
A: Jan, Karo (2), Yentl (2), Kobe (5+2s)
V: Brent (1+2s), Imke (1), Nina (2), Thomas (2)
Wissels: Sofie, Joyce, Rick (2)
Scheids : Nico Van Pellecom

De derde topper dit weekend : de titelwedstrijd tussen Spartacus/NDN en Blauw Wit. Heel wat blauwwitte supporters hadden de Zandweg in Berendrecht gevonden, in mijn GPS stond die in elk geval niet in.  Zij zouden deze ploeg mee naar de hoofdklasse 1 moeten juichen.  Een opdracht die haalbaar moet zijn.  Een gelijkspel is immers voldoende, maar daar speel je natuurlijk niet naar.  Nina is ondertussen voldoende hersteld van haar kwetsuur.  Deze wedstrijd wilde ze absoluut niet missen.

Onze spelers starten sterk. Drie schoten van de dames – Karo, Yentl en Nina – treffen meteen doel.  De thuisploeg laat niet begaan.  Ze scoren tegen, viermaal op rij; en nemen zo terug het heft in handen.  Niet voor lang, want Thomas maakt gelijk op inloper en Kobe knalt er twee van ver binnen, gevolgd door een Imke, die een aflegger van Nina binnen mikt, 4-7.  Driemaal komt Blauw Wit 3 doelpunten voor, driemaal kan Spartacus/NDN de dubbel vakvoorsprong voorkomen.  Yentl time : eerst schiet ze van ver raak, als haar dame daarna komt verdedigen, wordt Yentl foutief gehinderd bij haar inloper.  De strafworp zet Kobe om, 7-11.  Die 4 verschil blijven niet lang op het bord.  Als Kobe niet gaat verdedigen, kan zijn tegenstander tweemaal aanleggen en de tweede is raak.  Jan krijgt ook een schotje tegen, 9-11.  Kobe mag opnieuw naar de stip voor een strafworp gefloten op een instapper van Karo.  Yentl loopt zichzelf KO op een herenblok en wordt vervangen door Sophie.  Nina krijgt een inloper tegen, waarna Brent naar de stip mag voor een fout op hem bij een indraaier voor de korf.  Thomas brengt op schot terug de 4 voor.  Een vrijworp wordt gecounterd door een scherp schietende Kobe.  Na een inloper tegen Karo zet Brent een strafworp om voor fout onder de korf op Thomas.

Na een doelpuntenrijke eerste helft gaan beide ploegen op hun elan door na de rust. Na een schot tegen Thomas, mikt Kobe opnieuw raak, maar krijgt er na de vakwissel ook een tegen.  De zenuwen en waarschijnlijk ook de vermoeidheid begint zich te manifesteren.  Spartacus/NDN mist 3 strafworpen op rij.  Na die laatste misser blijft de bal in vak en krijgt Jan een schot tegen.  Yentl neemt terug haar plaats in.  Kobe schiet zijn vijfde binnen, 15-18, maar mist een strafworp voor fout op een omdraaier van Yentl.  Spartacus/NDN laat de vakken draaien na vrijworp.  Nina knalt binnen, waarna Frank het hoog tijd acht om een time out te nemen.  Die kan niet verhinderen dat Spartacus/NDN nadert tot op een doeltje na een inloper tegen Kobe en een wegtrekker uit de korf tegen Thomas.  Frank wil absoluut een doelpunt en brengt Rick (Voorneveld) in de plaats van Kobe.  Een wissel die loont, want Rik schiet inderdaad nr. 20 op het bord.  Yentl krijgt een schot tegen.  Frank wisselt haar voor Sofie, maar ook tegen haar vindt de thuisdame de mand.  Bij het neerkomen kwetst Sofie zich aan de knie en ze kan niet meer verder spelen.  Joyce komt haar vervangen.  Met nog 3’34” te gaan neemt Frank zijn tweede time out.  Een dikke minuut later schiet Rick zijn tweede door de mand, 20-21.  De volgende aanval loopt Nina onvrijwillig in de baan van een inlopende heer en 21-21.  Frank brengt Kobe weer tussen de lijnen om Rick opnieuw in het aanvalsvak te krijgen.  Dat laatste mislukt bijna als de dame aan de tafel verzuimd op de hoorn te drukken.  Of heeft ze het wel gedaan en hebben wij het geluid als van een zingende kanarie gemist ?  Zou best kunnen, want vooral de thuissupporters maken een hels kabaal.  Er wordt echter niet meer gescoord.

Spartacus/NDN ziet de titel aan de neus voorbij gaan en werkt deze frustratie af op de scheids. Enkele heethoofden moeten afgekoeld worden.  Langs onze kant wordt er gevierd.  Felicitaties vliegen in het rond.  Toch is het eerder ingetogen, want de kwetsuur van Sofie zit te vers in het geheugen.  We wensen haar in ieder geval al een spoedig herstel.  En een zeer welgemeende proficiat aan Blauw Wit A dat met 24 op 28 terecht fier mag terugblikken op deze zaalcompetitie.  Tijd om te feesten en te genieten.