Verslag : Kwik - Boeckenberg : 22 - 22 (13-8)
A: Jesse DB (4+2s), Sara G (2), Lucas DR, Nikki S (5)
V: Matthi D, Karen VC (2), Jolien H, Thomas T (3+3s)
Wissels : Glenn G (1)
Scheidsrechters : Ben Morel, Thierry Vangoidsenhove

Onze B’ers openden ietwat gespannen de debatten in Kwik Indoor. Er moest absoluut gewonnen worden van de mede-koploper in de rangschikking om de titel te pakken.  En hoe !  Van bij de start werden de biekes vakkundig weggespeeld, zodat er in de eerste helft een voorsprong van 8 doelpunten te noteren viel.  Daarna viel even de concentratie weg, wat de thuisploeg toeliet om een beetje in te lopen aan de rust, 8-13.  Daarna ging het dak er helemaal af.  Onze panters waren niet te stuiten en liepen gestaag weg in de score.  Het liet Tim toe om aan alle spelers speeltijd te geven.  Na deze schitterende overwinning kregen ze welgemeende felicitaties en een medaille omgehangen door hun topgenoten die een klein uurtje later aan de bak moesten.

Voor de A-ploeg was de opdracht op zich simpel, de uitvoering ervan iets minder simpel : enkel een overwinning tegen de leider van de rangschikking leverde nog een waterkansje op om de titel te pakken. De week voorafgaand aan deze wedstrijd was best heftig.  Naast al het gerommel over het beroep inzake de onrechtmatige wissel in de wedstrijd Boeckenberg-Voorwaarts, werd een nieuwe T1 aangesteld : Johannis Schot.  Als je met zo’n wedstrijd aan de bak moet, is dat meteen een stevige vuurdoop.  Zijn eerste ingreep was de opstelling wijzigen.
De tribune langs Boeckenberg kant kende behoorlijk wat lege plaatsen ondanks de oproep via Facebook van Peter. Zaterdagavonden zijn al niet de geliefde tijd van onze supporters, de prestaties van de laatste weken nodigden niet uit om naar de afsluitende wedstrijd te komen kijken.  Pech voor hen, want ze hebben een echt spektakelstuk gemist.

Alhoewel … In de eerste helft tonen onze panters zich in hetzelfde bedje ziek.  De spirit is er wel, de uitvoering een heel ander paar mouwen.  Door te weinig rebound en een te onnauwkeurige afwerking kan Kwik weglopen in de score na een gelijke start : 2-2 na 3 min; 6-2 na 9 min, 11-5 na een kwartier.  In de laatste minuut kan Nikki met een schot uit het achterveld de ruststand vastleggen.

Misschien had ik mee moeten gaan om de eerste peptalk van Johannis tijdens de rust te horen, onze panters komen in ieder geval strijdvaardig uit de kleedkamer. De strijd wordt heviger zowel tussen de lijnen als op het scorebord.  In hun eerste aanval scoort Kwik, gecounterd door Goffa – op het einde van de eerste helft ingevallen voor een ontgoochelde Thomas-, gevolgd door een schot tegen Jesse, 15-9.  Hierna plaatsen onze panters een eerste versnelling.  Eerst een schot van Jesse, dan met strafworpen van Jesse en Thomas, net terug ingekomen, een inloper van Thomas en opnieuw een schot van Jesse wordt de voorsprong verkleind tot 2 doelpunten.  Kwik heeft eenmaal geantwoord op schot tegen Matthi, heer vrijgelaten tijdens een vrijworp.  Ondertussen wisselt Johannis er tijdens de vakwissels lustig op los : Goffa in aanval voor de rebound; Lucas in verdediging.  Deze tactiek werpt zijn vruchten af.  Kwik probeert het roer om te gooien, maar onze panters houden ze in de tang en counteren dadelijk de doelpunten van hun tegenstander.  Eerst Karen met een schot na een schot tegen Lucas, vervolgens Nikki na een strafworp tegen Thomas.  Ondertussen staat Kwik Indoor bol.  De Kwik aanhang steunt met handgeklap, voetgestamp en luidkeels gezang of geroep hun spelers.  Ze voelen dat ze het nodig hebben.  Thomas laat zich niet uit het lood slaan en schiet tweemaal raak, 18-18.  Ook de coach van Kwik begint te wisselen, hij voelt de grip op de wedstrijd verloren gaan.  Jolien krijgt een inloper tegen.  De volgende aanval zet Jesse een stip om, 19-19.  Een fout op inloper van Karen, Thomas zet de stip om.  Karen schiet raak, 19-21, waarna de dame tegen Jol opnieuw raak schiet.  Nu zorgt Nikki op schot opnieuw voor de 2 verschil.  Nog 4’34” op de klok.  Een mirakel in wording ?  Lucas krijgt een schot tegen, nog 2’47”.  De spanning is te snijden, de sfeer oorverdovend.  Met nog 0’47” op de klok fluit de scheids stip voor fout op een inloper van Thomas.  De coach van Kwik neemt onmiddellijk een time out.  Thomas naar de stip …  De rest is voor de geschiedenisboekjes.  Na de gemiste stip schiet Yannik Wauters van aan de zijlijn de gelijkmaker binnen.  De resterende panteraanval, met onder meer een vrijworp, levert geen doelpunt meer op.

Een anti-climax ? Ja, want AKC/Luma wint op Putse en verovert zo de vierde stek en het laatste ticket voor de kruisfinale.  Zelfs als het Comité van Beroep een forfait zou uitspreken, behalen onze panters evenveel punten, maar de onderlinge confrontaties met AKC/Luma zijn in hun nadeel.  Neen, want onze panters sluiten een zwakke zaalcompetitie af op een zeer positieve noot.  Vooral in de tweede helft zagen de toeschouwers een zinderend spektakel.  Het zal het vertrouwen van onze spelers hopelijk een boost geven en, door het missen van de zaalfinales – wat altijd jammer blijft uiteraard – krijgen ze nu de gelegenheid om zich gedegen voor te bereiden op de rest van de veldcompetitie.

Dit wil niet zeggen dat we helemaal niet Herentals trekken ! Dit jaar gaan alle supporterregisters open voor de jeugd.  U19 en U16 plaatsten zich voor de kruisfinales, proficiat.  Het programma vinden jullie binnenkort terug in de kalender en op onze website.  Nog een laatste maal Herentals, be there !