Boechout/Vremde A – Blauw Wit A : 14 - 31 (8-16)
A: Domien (2), Kobe (4), Karo, Yentl (9)
V: Brent (2+5s), Thomas (1), Imke (4), Nina (1+s)
Wissels: Jan (2)

Vandaag trokken we naar het Sportpark Sneppenbos, een recent sportcomplex waar we Boechout/Vremde ontmoeten. Deze ploeg staat puntenloos laatste in de rangschikking, wat voor ons, op papier althans, dus niet de minste bedreiging zou mogen vormen.  Geen enkele tegenstrever mag echter onderschat worden.  Om onze promotiekansen te vrijwaren, moesten we dus bij voorkeur sterk starten en zo snel mogelijk de wedstrijd domineren.

Hoewel deze insteek duidelijk leek, laat het eerste doelpunt toch enige tijd op zich wachten. Na 5 minuten opent Yentl dan toch de score en een paar aanvallen later tekent opnieuw Yentl voor 0-2.  Boechout laat nog even de tanden zien en hangt via schot en inloper de bordjes weer gelijk.  Daarop neemt Kobe het woord en brengt ons met 2 rake schoten opnieuw op voorsprong.  Een schot van Imke en een strafworp, uitgelokt en omgezet door Brent, doen de vakken vervolgens weer draaien, 2-6.  Boechout weet dan 2 punten te versieren tegen Thomas en Kobe, tussendoor gecounterd door Domien, waarna Brent zijn tweede strafworp (fout op de steun van Imke) netjes omzet en zo het verschil behoudt, 4-8.  Vanaf dit moment trekt Blauw Wit het laken definitief naar zich toe en loopt via schoten van Kobe, Brent, Imke en opnieuw Kobe verder uit tot 5-12.  Daarmee is de wedstrijd halverwege de eerste helft eigenlijk al gespeeld.  Met nog 7 minuten op de klok komt Jan in de plaats van Brent.  Via korte kans van Imke, strafworp omgezet door Nina, inloper van Yentl en schot van Jan wordt de voorsprong nog verder aangedikt tot 7-16.  Boechout legt tenslotte de ruststand vast via strafworp, 8-16.

Aanvallend gezien kijken we terug op een behoorlijke eerste helft doch op verdedigend vlak lieten we Boechout met 8 tegendoelpunten toch iets teveel in de match komen naar de zin van Frank, waarmee onze coach de opdracht voor de tweede helft meteen duidelijk stelde.

Na de rust komt Brent opnieuw het veld op in de plaats van Thomas. We bouwen rustig verder op ons elan via Domien op schot en via Nina die een vrijworp verzilvert.  Ook Imke en Yentl rijgen er nog 2 stuks bij aan wat ons een mooie 10-20-stand oplevert.  Met nog een klein kwartier op de klok wisselt Frank Thomas voor Jan en weet Boechout tussendoor nog even tegen te scoren.  Daarna is het opnieuw al Blauw Wit wat de klok slaat : Brent zet zijn 3de strafworp om; Jan en Yentl scoren op schot; Brent scoort een inloper op pas van Imke en Yentl brengt ons via schot op 12-25.  Boechout sleept nog een strafworp tegen Thomas uit de brand, maar Thomas dient daarop zelf van repliek via schot, 13-26.  We zetten ons doelpuntenfestival verder via opnieuw twee strafworpen, uitgelokt en omgezet door Brent (de iets te gretige verdediging van de heer tegen Brent werd duur betaald), waarna Yentl met haar 7de en 8ste doelpunt, beiden op doorloper, duidelijk aantoont waar bij Boechout het schoentje pijnlijk wringt.  Boechout sputtert nog even tegen via schot, maar opnieuw Yentl, topscoorster van de dag, legt Boechout definitief het zwijgen op via haar 9de doelpunt.  Eindstand : 14-31.

Een overtuigende en verdiende uitzege die ons weer 2 punten dichter bij ons doel brengt. Halfweg de eerste helft viel de wedstrijd al in zijn definitieve plooi en kwam deze gemakkelijke overwinning op geen enkel moment in het gedrang.  Door de eerste nederlaag dit seizoen van Spartacus tegen ATBS neemt onze ploeg voorlopig opnieuw de leiderspositie over.  Zeer interessant, temeer daar wij volgende week thuis spelen tegen … ATBS.  Benieuwd waar dit gegeven ons volgende week toe leidt !

reporter ad interim
Patricia