Verslag : Borgerhout/GW - Boeckenberg : 22 - 15 (13-6)
A: Karen VC (2), Matthi D (1), Jesse DB (1), Tine P (2)
V: Nikki S (2+4s), Lucas DR (1), Nick J, Jolien H (1)
Wissels : Thias VL, Thomas T, Lisa VG (1)
Scheidsrechters : M. Wensma en Kris Meeus

Inzet van de wedstrijd tegen Borgerhout/GW was de tweede plaats in de voorlopige rangschikking én, bij winst, de druk bij de tegenstanders leggen. AKC als nummer 5 had de punten gisteren al aan Floriant gelaten, zodat we 3 punten voor konden komen.  Een topper dus en dan verwacht je toeschouwers.  Ik zag echter nog veel open plaatsen in de tribune.  Het autosalon, de klimaatbetoging of een andere activiteit had mogelijk de supporters weggehouden van deze wedstrijd.

Onze panters scoren het eerste doelpunt : Tine in het achterveld zet de aflegger van Karen om. Helaas is dit de enige keer dat we op voorsprong komen.  De volgende aanval krijgt Nikki een ver schot tegen en dan loopt BGW onstuitbaar verder weg in de score.  De thuisploeg is veel sterker onder de korf, veel gretiger op de bal en in de duels.  Het reboundprobleem poogt Davor op te lossen door Matthi en Lucas van vak te wisselen..  Tegen dat dit scenario rond is, wijst het scorebord al 10-5 aan.  Na een strafworpfout op Nick, omgezet door Nikki, sluiten de zebra’s de eerste helft af met 3 doelpunten op rij …

… en ze starten de tweede helft met twee schoten in de eerste twee aanvallen, 15-6. Een schot van Karen en een van Jolien brengen een sprankeltje hoop, al snel de kop ingedrukt door evenveel tegendoelpunten.  Iets voor halfweg komt Thias in de plaats van Jesse en Lisa in de plaats van Jol.  We staan nog altijd 8 doelpunten in het krijt, 19-11.  Lisa kan wel scoren in haar eerste aanval, gevolgd door een strafworp op een inloper van Nikki en een vrijworp van Tine.  Dichter dan 6 doelpunten achter geraken onze panters niet.  De thuisploeg is nog altijd gretiger en controleert beheerst het verdere wedstrijdverloop.

Blijkbaar had Borgerhout/GW het belang van deze wedstrijd beter ingeschat dan onze panters. Het was van in den beginne duidelijk dat ze zich niet naar de slachtbank zouden laten voeren.  Naar dat vertoon van inzet en vastberadenheid stonden onze panters enkel maar te kijken.  Zo verlies je twee keer : deze wedstrijd en in totaal ook het onderling duel, dat wegens een zeer dichte kopgroep in de rangschikking wel eens een doorslaggevende factor zou kunnen zijn voor een plaats in de kruisfinale.  Bovendien worden de volgende wedstrijden cruciaal en moeten er punten gehaald worden tegen Voorwaarts en AKC om op zijn minst die vierde stek te kunnen behouden.  Ik ben ‘ns benieuwd.