Verslag : Blauw Wit A – Ago Aalst : 15 - 11 (9-5)
A: Brent (s), Thomas (1) , Nina (4), Imke
V: Kobe (1), Jan (3), Karo (2), Yentl (3)
Wissels: Nils
Scheids : Kurt Broothaers

Vandaag startten we de terugronde van de zaalcompetitie tegen de ploeg die van Spartacus een puntje afsnoepte. Het hadden er zelfs 2 kunnen zijn, volgens hun coach.  Hoewel in de heenronde Ago Aalst mij niet meteen overkwam als een te duchten ploeg – wat ook de rangschikking toont -, blijken zij toch in staat tot zulke uitschieters.  Bovendien komt deze ontmoeting een week na de eerste nederlaag in meer dan een jaar (denk ik) en midden in examentijd, wat de trainingsintensiteit en concentratie niet altijd ten goede komt.  Opletten is dus de boodschap.

De eerste aanval gaat na drie passen de mist in. De volgende is wel raak als Nina uit een niet al te beste pas de bal toch in handen krijgt en een inleggertje kan scoren.  Yentl heeft een scherp schietende dame tegen, zal ze ondervinden.  Die zorgt nu voor de gelijke stand.  Na een onderschepping van Brent kan Jan een inloper binnenleggen.  Aalst komt terug langs zij via een strafworp en op voorsprong via een schot tegen Yentl.  Nina maakt meteen gelijk.  In een balbetwisting tussen Yentl en een heer van Aalst besluit de scheids voor stip, die Kobe mist.  Jan kan iets later uit blokmanoeuver scoren en een schot van Karo brengt de vakvoorsprong.  Niet dat de aanvallen vlot gaan, verre van zelfs.  Teveel slechte passen, verre schoten, moeilijke combinaties doen het aanvallend stroef lopen.  Verdediging bikkelt voor elke bal.  De dame tegen Yentl schiet toch haar derde door de mand.  Na een strafworp op een inloper van Imke, zet Brent de stip om.  De coach van Aalst neemt een time out.  Ook langs hun kant loopt het voor geen meter.  Na 6 scoreloze minuten neemt Blauw Wit het heft in handen.  Twee schoten van Yentl en eentje van Nina en plots staan ze 9-4 voor.  Aalst pakt eentje terug via een schot tegen Karo, maar mist van op de stip in de laatste minuut.

In de aanvangsfase van de tweede helft is het goal om goal. Het duurt wel 7 min. voor Aalst de inloper van Jan in de eerste aanval kan counteren.  7 Min. waarin onze spelers al evenmin een bal door de mand krijgen.  Een schot van Thomas wordt gevolgd door een vrijworp van Aalst.  Na een schot van Yentl, vindt Kobe ook eindelijk de binnenkant van de mand, 13-7.  Er is nog net iets minder dan een halve helft te spelen.  Yentl krijgt een inloper tegen.  Na een time out van Frank beslissen de inloper van Nina en het schot van Karo de wedstrijd.  Er resten iets minder dan 7 min. op de klok.  Aalst geeft niet de indruk die achterstand nog op te kunnen halen.  Frank brengt Nils ipv. Kobe.

In de laatste 2 min. pakte Ago Aalst nog drie puntjes terug. Onze spelers waren toen al aan iets anders aan het denken, vermoed ik.  Een wedstrijd die niet echt kon boeien omdat geen van beide ploegen aan goed korfbal toe kwamen.  Laat ons daar maar niet over klagen.  De 2 punten zijn binnen en da’s alvast het belangrijkste.  Frank heeft nu een week om de raderen te smeren, zodat de supporters volgende week tegen en op Boechout/Vremde hopelijk terug kunnen genieten.