Verslag : Adler Rauxel - Boeckenberg : 5 - 23  (2-13)
A: Karen VC (1), Jolien H (3), Jesse DB (2+s), Lucas DR (3)
V: Sara G, Sanne P, Thomas T (7), Glenn G (2+s)
Wissels : Fauve VG, Jelle DS (1), Evy DH, Didier G (1+s), Karo DS
Scheids : P. Van de Terp (NL)

Adler had zich niet echt scherp getoond in de wedstrijd tegen Benfica.  Wel lange heren en dames, maar te weinig beweging, variatie en afwerking om ook maar enige aanspraak op goed korfbal te kunnen maken.  Laat staan winnen.  Het zou dus voor onze panters een opwarmertje worden.  Toch even alert blijven en zorgen dat we goed vertrekken.

En dat gebeurt ook.  Een eerste lange aanval wordt door Jolien batig afgesloten op schot.  Het deksel meteen van de mand.  Lucas doet de vakken draaien.  Thomas gaat op zoek naar zijn eerste doelpunt en ook wat naar zijn zelfvertrouwen.  Als dan die eerste bal door de mand gaat, is het hek meteen van de dam - zijn we in Nederland of zijn we in Nederland ? - en knalt hij er de rest van de wedstrijd met een gerust gemoed lustig op los.  Het worden uiteindelijk 7 stuks, met nog een paar assists en rebounds, bekroond door Adler met de titel van MVP van deze wedstrijd.  Na de tweede van Jolien kent de scheids een lichte strafworp toe, wegens een foute interventie van Sara.  Het tweede doelpunt van de Duitsers is overigens ook een stip.  Verder dan dat zullen ze de eerste helft niet geraken.  Onze spelers laten zich daar niet aan kennen en scoren 5 doelpunten in evenveel aanvallen.  De rustcijfers geven perfect weer wat zich in de voorbije 17 min. heeft afgespeeld.

Jolien komt scherp uit de kleedkamer.  Met dit mandje vol (12 stuks achter) begint de coach van Adler te wisselen.  Meer als speeltijd aan de teamleden geven lijkt dit niet te zijn.  Luc wacht even af.  Als hij bemerkt dat de tegenstander niet meer kwaliteit en dreiging brengt, vindt hij het tijd om het voorbeeld van zijn Duitse confrater te volgen.  Karen en Jesse mogen gaan rusten en Fauve en Jelle kunnen er voor de resterende 10 min. tegen aan.  Vijf min. later mogen ook Jolien, Thomas en Sara naar de bank voor Evy, Didier en Karo.  Didier zet met een schot 1 sec. voor einde wedstrijd de finale score op het bord.

Een lichte oefenwedstrijd die onze panters beëindigden met het volledige reserveteam.  De eindstand is in zulke ontmoetingen eigenlijk van minder belang, tenzij voor het zelfvertrouwen.  Goed voor de youngsters in de ploeg dus.  Belangrijk is dat we buiten een tikje op de vinger van Jolien gespaard zijn gebleven van kwetsuren.  De sfeer in de groep zit goed en dat belooft in ieder geval voor de volgende wedstrijd, laat deze avond.